Візитна картка



Бібліотекар Пудова Надія Артемівна

"Бібліотекар-розпорядник долі книг. Бібліотекар - перший стимулятор читацького інтересу. Бібліотекар-провідник, який допомагає книзі знайти дорогу до серця читача."

(Ю.Яковлєв) 

Професійне кредо бібліотекаря:

"Шлях до успіху – через самовдосконалення,Шлях до знань – через бібліотеку№

Правила бібілотекаря
  • Вивчай все - бери краще.
  • Втілюй нові ідеї, а не чекай.
  • Плануй не заради того, щоб все врахувати, а заради досягнення мети.
  • Вмій не тільки переконати, вмій  розуміти дитину як читача.

Працюю над проблемою

 «Сучасні форми організації роботи шкільної бібліотеки»


Освіта: вища, закінчила Кіровоградський педагогічний інститут ім. О. С. Пушкіна
у1980 році, факультет педагогіка і методика початкового навчання
Педагогічний стаж: 37 роки
Стаж роботи за спеціальністю: 8 років
Навчальний заклад: Комунальний заклад "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5"
В даній школі працюю з 2006 року.
На посаду бібліотекаря призначена з 1 вересня 2014 року.

Ставлю перед собою мету  виховувати в учнів інформаційну культуру, любов до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, а також всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї.
Особливу увагу приділю широкій популяризації української літератури, літератури з питань освіти, історії і культури українського народу та поваги до рідної мови, національно-культурних і духовних надбань нашого народу.
Отримуючи нову літературу, готую інформаційні полички „Інформаційний бюлетень новинок”, „Зустріч з новими книгами”, організовую відкриті перегляди літератури та періодики „Зупинись на хвилинку – подивись на новинки”, „Подружись із „Барвінком”, за сторінками газет  „Весела перерва”, „Веселі уроки”.
На бібліотечно-бібліографічних уроках вчу дітей користуватися книгою і опановувати навички спілкування. Тематика їх різноманітна: „ Нам ніяк без книги не можна”, „ Книга- морська глибина”, «Довідковий апарат», «Компетентні читачі», та інщі.
До святкових дат та урочистих подій організовую виставки, наприклад: „Моя країна - Україна ”, „Україна в полумї війни ”, „Доля мови-доля народу ”, «Зростемо патріотами», «Письменники-земляки».
Особливий інтерес викликала  в учнів нетрадиційна форма організації книжкової виставки – виставка-вернісаж «Розмаїття візерунків на полотні», на якій поряд з чудовими вишивками майстринь була представлена відповідна література з естетики та мистецтва, а також з методики і вишивки, інтерактивна виставка « Мій друг- дорожній рух» де крім літератури з теми було розміщено макет дороги.
Один раз на місяць у читальному залі бібліотеки проводились інформаційні дні. Цього дня діяють книжкові виставки, розкладені добірки статей, журналів, газет, а також усе нове і цікаве, що надійшло до бібліотеки школи за місяць, випускається інформаційний бюлетень „Радимо прочитати”.
Є багато форм і методів виховання культурної людини, прищеплення любові до книги і одним із них – прищеплення школярам навичок бібліотечно-бібліографічної грамотності.
Проводжу систематичні заняття з виховання культури читання школярів.
У популяризації основ бібліотечно-бібліографічних знань використовую найрізноманітніші методи: бесіди, лекції, практичні заняття, повідомлення учнів, різні види змагань, конкурсів.
Особливо складно прищеплювати школярам навички користування довідковою літературою. Тому вчителі -предметники активно сприяли формуванню цих навичок: завдання з будь-якого предме та подавались так, що учні були змушені звертатися до словників і довідників. Пробудженню інтересу до довідкової та науково-популярної літератури сприяло використання таких форм позакласної роботи, як олімпіади, тематичні вечори, участь у «Турнірі кмітливих», грі «Поле чудес». Кожне заняття з основ бібліографії закінчувалося домашнім завданням.
Бібліотечні уроки мають різноманітну тематику: «Книжечка шукає друзів», «Довідкова література», «Енциклопедичний круїз» та інші.
Перед бібліотекою, вчителями, вихователями було поставлено спільне завдання: навчити учнів уміло використовувати найрізноманітніші джерела інформації для задоволення їхніх освітніх потреб.
Якість цієї роботи, її ефективність залежить, у першу чергу, від того, наскільки бібліотекар знає своїх читачів, їхні запити, потреби.
Вивчення читацьких запитів – одна з умов результативності довідково-бібліографічної роботи бібліотеки. Вивчення та аналіз читацьких інтересів та читацьких формулярів спонукало мене до більш відповідального, уважного та системного підходу в обслуговуванні читачів, а також до пошуку формування духовного спілкування юних читачів та їхніх наставників – педагогів і вихователів.
У звязку з цим постійно проводжу  аналіз читацьких формулярів – індивідуальний, тематичний, груповий тощо. Висвітлюю це на стенді.
З метою вивчення загальної картини читання в бібліотеці разом із вихователями проводився аналіз читацьких формулярів з проблеми систематичності читання в читацькій групи 1-4-х, 5-8-х, а також 9-11-х класів.
Майже всі діти школи вільно орієнтуються у книжковому фонді бібліотеки відповідно до їх вікової групи; вони мають первинні знання про книгу, бібліографію, бібліотеку від загального ознайомлення з бібліотекою до знання змісту окремих розділів книжкового фонду і вибору книг, використання каталогів і картотек.
Вагому допомогу мені надає актив бібліотеки, до складу якого входять старшокласники. Разом із бібліотекарем актив визначав тематику інформацій, брав участь у підборі матеріалу для інформування, обробляв його, виступав з оглядами літератури чи періодичної преси, проводив інформаційні п’ятихвилинки у кожному класі, а також – дні та інформації.
Не менш значимим в інформаційній роботі були свята дитячої книги.
«Книжковий бал» та «Книжкова кавярня».
Всі заходи були яскравими, проводились в цікавій нетрадиційній ігровій формі, сприяли виявленню пізнавальних інтересів і здібностей дітей, вихованню громадянина, високоосвіченої людини, орієнтованої на загальнолюдські цінності.  Це сприяло збільшенню кількості читачів шкільної бібліотеки.
 Брала активну участь у проведенні предметних тижнів. Готуючись до них, були організовані книжкові виставки, тематичні та бібліографічні огляди літератури, проводились презентації книг тощо.
У шкільній бібліотеці, в класах на виховних годинах  проводила бесіди:„Чи знаєш ти для чого складається фонд підручників?”, „Як створюється підручник, книжка?”, „Хто випускає зошити, карти, атласи?” та інші.
Велику увагу приділяю наочній агітації. Яскраво, естетично оформлено стенди «Поради книголюбам» Важливим показником рівня виховної роботи в школі є стан збереження навчальної книги. Тому пріоритетним напрямком діяльності бібліотеки та педагогічного колективу є формування в учнів дбайливого ставлення до підручників та навчальної книги.
книжкові виставки «Що?», «Де?», «Коли?», «Мудрість батьків- дітям.» Вони закликають учнів ставитися до книжки, як до друга, наставника, вчителя, допомагають виховувати у них любов і повагу до тих, хто створює духовне багатство.
Неабияка увага приділяється організації книжкових постів бережливих, командири яких входять до складу бібліотечного активу. Члени книжкового поста регулярно перевіряють у своїх однокласників стан збереження підручників, звітують на засіданнях бібліотечного активу, ради.
Систематично працює „Книжкова лікарня”, де учні здійснюють (разом з активом бібліотеки) дрібний ремонт книг як на уроках праці, так і в позаурочний час- дарували книгам „друге життя”.
Ефективними технологіями в роботі з читачами є презентації книг місцевих авторів. Проводяться „Літературні кругозори”, пізнавальні ігри „Лото-ерудит”, „Чи знаєте ви книгу?”, „Чарівна регата”, „Щасливий випадок”, експрес-подорож „Компас у книжковому морі”, олімпіади літературних ерудитів, прес-діалоги, літературний марафон „Ерудит біля книжкової полиці”, конкурси „Чомучок”, ігри-змагання „Про все на світі”, тематичні дискусії „Книги в твоїх руках”, „Про книгу і бібліотеку”, години спілкування з поезією, музикою, мистецтвом, прес-конференції за формою рольових та ділових ігор, літературні вікторини тощо.
Особливою ланкою в роботі бібліотеки була співпраця з учителями початкових класів, яка була спрямована на те, щоб допомогти учням якнайшвидше й найкраще оволодіти навичками читання, роботи з книгою, елементарними прийомами пошуку потрібної інформації. Робота з учнями початкових класів узгоджувалась з учителями на методичних обєднаннях, куди запрошувався бібліотекар.
Бібліотека школи працює в тісному контакті з районною дитячою бібліотекою
В шкільній бібліотеці проводилась певна робота з поповнення бібліотечних фондів як за бюджетними, так і позабюджетними джерелами фінансування, тобто спонсорської допомоги шляхом проведення акції „Подаруй книгу шкільній бібліотеці!”.
У бібліотеці ведеться інформаційно-бібліографічна робота.
В цьому гарним помічником є стенд «Бібліотечні довідки». Де школярі прикріплюють свої запитання, а я збирає цю інформацію та обліковую її,щоб забезпечити потреби читачів.
Аналіз основних показників роботи бібліотеки за навчальний рік свідчить про відповідність діяльності бібліотеки запланованому змісту роботи. Так, за цей період до бібліотеки було записано 67читачів.
Досить високі показники середньої денної відвідуваності –28 читачів та прочитуваності –16 одиниць книжкового фонду.

Треба зазначити, що резерви шкільної бібліотеки в справі інформаційної роботи далеко не вичерпані. постійний пошук нових, ефективних технологій, прагнення до формування системи інформаційної підтримки освіти, тісний взаємозв’язок і взаємодія з педагогічним колективом буде сприяти утвердженню шкільної бібліотеки як справжнього культурного, інформаційного і освітнього центру, який одержує, зберігає і розповсюджує різноманітні джерела інформації, здатні задовольнити будь-які запити своїх читачів.


Постійне самовдосконалення як стиль життя

Нагордженняг грамотою 01.10. 2021 рік


Вітання від колег у Всесвітній День бібліотекаря.
Надія Пудова - не просто бібліотекар, а й успішна жінка, з якої треба брати приклад 👍!

Всесвітній день бібліотек!

Справжніми помічниками та порадниками на шляху до вершин знань і мудрості народу є бібліотекарі – вірні збирачі духовних скарбів, провідники у світ нового і непізнаного. Саме ви, бібліотекар Бобринецького ліцею 2 Надія Пудова допомагаєте читачам бути обізнаними у сучасних проблемах, пізнавати реальну картину світу. Нині бібліотеки є тими інформаційними ланками, які поєднують читачів і управлінські структури, роблять діяльність органів влади прозорою і відкритою для населення. Подальший розвиток бібліотечної справи – це запорука розвитку суспільства.

Бажаємо вам, шановний бібліотекар, прекрасна жінка, чудова людина - творчої наснаги, міцного здоров’я, натхнення, радості, щастя, добра і нових успіхів у вашій благородній просвітницькій справі.

































Комментариев нет:

Отправить комментарий