Робота з обдарованими учнями

Звіт роботи шкільної бібліотеки з творчо обдарованими дітьми за 2016/2017 навчальний рік
     Бібліотека має широкі можливості для того, щоб зробити дозвілля дитини не тільки приємним і цікавим, а й змістовним.
     Обдаровані діти завжди перебувають в центрі уваги шкільної бібліотеки. Тут спрямовується робота з обдарованими дітьми на розвиток їхніх творчих здібностей, досягнення конкретних досягнень у роботі.
     Велика увага приділяється індивідуальній роботі зі здібними дітьми, розпочинається з індивідуальних бесід при записі або видачі книг. З цих бесід дізнаюся про світ захоплень своїх читачів. Складання списків рекомендованих творів допомагає здібним дітям при написанні творів, рефератів, повідомлень, тощо…
     Проводжу консультації, за допомогою яких знайомлю учнів з фондом бібліотеки, допомагаю оволодіти бібліотечно-бібліографічною грамотністю, вчу користуватися довідковою літературою, картотекою та каталогами. Допомагаю дітям у підборі літератури. Оформлено книжкову полицю «Нові джерела інформації»
     Складено банк даних обдарованих дітей.
     Проводилось анкетування – «Книга в житті дітей», лист-опитування про роль книги в сім’ї учня та анкета для вивчення запитів вчителів.
     Проводились масові заходи:
-         «Книжкові лабіринти» – бібліотечні інновації;
-         «Країна якої немає на карті» - бібліотечний урок;
-         «Книжечка шукає друзів» - свято книги;
-         «Бібліотечне лото» - гра - вікторина.
     Поєднуючи традиційні та нетрадиційні форми роботи я постійно працюю над тим, аби заохочувати учнів до читання, зацікавити їх книгою, процесом пізнання, стимулюю до використання книг, що є у бібліотеці.          
     Саме тому важливим напрямком у моїй професії є інформаційна робота. Щоб бути ефективною, вона повинна носити систематичний, оперативний, випереджаючий характер.
      Шкільна бібліотека працює в тісному контакті з учителями, допомагає їм у роботі зі здібними дітьми.
Систематичному інформуванню читачів про новинки літератури, про найбільш
цінні книги з окремих тем допомагають виставки літератури, тематичні полиці, перегляди літератури тощо.
         Плануючи роботу бібліотеки, я не виходжу з плану роботи школи, стараюсь     органічно вписатися в цей план.


    План складається з урахуванням вікових особливостей учнів, вимог шкільної програми, програми з позакласного читання і охоплює всі напрями популяризації бібліографічних знань. Ним передбачене поступове набуття і поглиблення учнями знань про книгу і бібліотеку.


Анкета для вчителів
„Визначення загальної обдарованості дитини”
Чи притаманне дитині:
-         інтерес до розумової діяльності;
-         компетентність, не властива вікові;
-         пошук причин явищ, що спостерігаються;
-         допитливість розуму, прагнення відкривати і досліджувати нове;
-         різнобічні інтереси та потреба у різноманітній інформації;
-         поширені знання;
-         хороша пам’ять;
-         багата фантазія, уява, винахідливість;
-         пристрасть до ігор, що потребують концентрації уваги та мають складні правила;
-          вміння самостійно гратись та працювати;
-         хороше володіння мовними засобами;
-         великий активний словник;
-         терплячість у навчанні та заняттях, що відповідають захопленням дитини;
-         готовність прийняти участь у додаткових заходах, які підвищують інтерес до навчання (конкурси, олімпіади);
-         інтенсивне читання книг, вивчення різноманітних друкованих матеріалів (атласів, словників, енциклопедій);
-         глибокий інтерес до наукової літератури;
-         захопленість, поличні і світоглядні інтереси;
-         колекціонування, проведення інтересів у домашніх умовах;
-         почуття гумору, підвищений інтерес до гумористичних малюнків;
-         підвищене почуття відповідальності, ретельне виконання обов’язків;
-         велика працездатність та прагнення працювати якомога довше;
-         швидке оволодіння матеріалом;
-         розвинене почуття справедливості;
-         швидкість і точність виконання розумових операцій;
-         розвинена координація та широкий діапазон рухів;
-         демонструє здібності у практичному застосуванні;
-         задає багато питань про походження та застосування предметів;
-         виявляє незалежність та оригінальність мислення;
-         легко пристосовується, активно спілкується, виявляє ініціативу.
         Щоб розпізнати спеціальні здібності дитини, можна скористатися тестом – анкетою, розробленою спеціалістами в галузі психології Л. де Хааном і Г.Кафом, яка отримала розповсюдження у США.

Тест – анкета
„Про здібності дитини. Як їх упізнати?”
У дитини абсолютно очевидні технічні здібності, якщо вона:
-           цікавиться найрізноманітнішими механізмами та машинами;
-           любить конструювати моделі, прилади, радіоапаратуру;
-           сама докопується до причин зіпсованості і примх механізмів або апаратури, любить загадкові поломки або збої в роботі механізмів;
-           може лагодити пошкоджені прилади і механізми, використовувати старі деталі для створення нових іграшок, доробок, знаходить оригінальні рішення;
-           уміє і любить малювати, „бачить” креслення та ескізи малюнків;
-           цікавиться спеціальною, навіть дорослою технічною літературою.
(6 характерних ознак)

Дитина має музичні здібності, якщо вона:
-     любить музику та музичні записи, завжди намагається бути там, де можна послухати музику;
-     якщо співає або грає на музичних інструментах, вкладає у виконання почуття та енергію, а також свій настрій;
-     створює власні мелодії;
-     навчилась або навчається грати на будь-якому музичному інструменті.
(4 характерні ознаки)

Артистичний талант у дитини виявляється в тому, що:
-           часто, коли їй не вистачає слів, передає свої почуття мімікою, жестами і рухами;
-           намагається викликати емоційні реакції в інших, коли з захопленнях про щось розповідає;
-           змінює тональність голосу, мимоволі імітуючи людину, про яку розповідає;
-           з великим бажанням виступає перед аудиторією, причому намагається, щоб його глядачами були дорослі;
-           з дивовижною легкістю передражнює чиїсь звички, пози, висловлювання;
-           пластична і відкрита всьому новому;
-           любить і розуміє значення гарного або характерного одягу.
(7 характерних ознак)

У дитини неабиякий інтелект, якщо вона:
-           добре розмірковує, ясно міркує, розуміє недоказане, висловлює причини і мотиви вчинків інших людей;
-           володіє доброю пам’яттю;
-           легко і швидко схоплює новий матеріал;
-           задає дуже багато продуманих і виправданих ситуацією запитань;
-           любить читати книги, причому за власною програмою, що на декілька років випереджує дошкільну або шкільну;
-           випереджає своїх однолітків з навчання, причому не обов’язково є відмінником, часто скаржиться, що їй нудно на заняттях;
-           значно краще і ширше своїх багатьох однолітків інформована про події і проблеми, що не торкаються її безпосередньо;
-           володіє почуттям власної гідності і здорового глузду, не по рокам розважлива і навіть обачлива;
-           все дуже добре сприймає, спостережлива, швидко, але не обов’язково гостро реагує на все нове і несподіване в житті.
(9 характерних ознак)

Не гнівайтесь на вашого пустуна – у нього спортивний талант:
-           він енергійний  і весь час хоче рухатись;
-           він сміливий до безрозсудства і не боїться синців та гуль;
-           він майже завжди бере гору в бійках навкулачки або виграє в якій-небудь спортивній грі;
-           невідомо коли він встиг навчитися спритно вправлятись з ковзанами та лижами, м’ячами та ключкою;
-           краще за багатьох своїх однолітків фізично розвинений і координований у рухах, рухається легко, пластично, граціозно;
-           надає перевагу іграм, змаганням, навіть просто біганні перед книгами і спокійними розвагами;
-           здається, що він ніколи серйозно не втомлюється;
-           не має значення, чи цікавиться усіма видами спорту чи якимось одним, але у нього є свій герой спортсмен, якого він наслідує.
(8 характерних ознак)

У дитини літературний талант, якщо вона:
-                      розповідаючи про що-небудь, уміє додержуватись вибраного сюжету, не втрачає основної думки;
-                      любить фантазувати або імпровізувати на тему дійсної події, причому надає події щось нове та незвичне;
-                      вибирає в своїх усних або письмових оповіданнях такі слова, які добре передають емоційний стан та почуття героїв сюжету;
-                      зображує персонажів своїх фантазій живими та цікавими, з характерними людськими рисами;
-                      любить насамперед писати оповідання, не боїться почати писати роман про власне життя.
(5 характерних ознак)

У дитини здібності до наукової роботи, якщо вона:
-                      володіє явною здатністю до розуміння абстрактних уявлень, до узагальнень;
-                      уміє чітко висловлювати чужу і власну думку або спостереження, причому нерідко записує їх не для того, щоб похвалитися, а для себе;
-                      любить читати науково-популярну літературу, дорослі статті та книги, випереджаючи в цьому однолітків на декілька років, причому надає перевагу саме цій, а не розважальній літературі;
-                      із задоволенням проводить час за створенням власних проектів, конструкцій, схем;
-                      не журиться і ненадовго остигає до роботи, якщо його винахід або проект не підтримали або навіть висміяли.
(6 характерних ознак)
         Учням початкових класів найчастіше властива загальна обдарованість.
         Психолого –педагогічна наука виділяє 6 типів дитячої обдарованості:
а) академічна ( здатність навчатися успішно з усіх предметів);
б) інтелектуальна ( вміння думати, аналізувати, систематизувати );
в) творча (нестандартне мислення);
г) художня (музична, образотворча, сценічна );
д) соціальна ( лідерська; активна доброта дитини );
е) психомоторна (спортивна або рухова ).

ТЕСТ НА ВИЯВЛЕННЯ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ У ШКОЛЯРІВ
Правила проведення тесту
Уважно прочитайте кожне запитання.
Обведіть кружечком слово «Так», якщо ви погоджуєтеся з тим, що написано.
Обведіть кружечком слово «Ні», якщо з написаним не погоджуєтесь.
Так   Ні      1       Я люблю писати свої пісні.
Так   Ні      2       Я люблю гуляти сам.
Так   Ні      3       Мої тато і мама полюбляють гратися зі мною.
Так   Ні      4       Я ставлю чимало запитань.
Так   Ні      5       Скласти оповідання чи казку — безглузда справа.
Так   Ні      6       Мені подобається мати одного чи двох друзів.
Так   Ні      7       Я не заперечую, коли змінюються правила гри..
Так   Ні      Я маю кілька хороших ідей.
Так   Ні      9       Я люблю малювати.
Так   Ні      10     Я люблю речі, які складно виготовити.
Так   Ні      11      Сонечко на малюнку завжди має бути жовтого кольору.
Так   Ні      12     Мені більше подобається розмальовувати малюнки в книжці, ніж малювати їх самому.
Так   Ні      13     Легкі загадки — найцікавіші.
Так   Ні      14     Іноді тато з мамою займаються чимось разом зі мною.
Так   Ні      15      Я цікавлюсь новинками про тварин.
Так   Ні      16     Мій тато любить працювати по господарству, а я йому допомагаю
Так   Ні      17      Я не люблю, коли інші діти ставлять надто багато запитань.
Так   Ні      18     Нелегко знайти собі заняття, коли залишаюся сам.
Так   Ні      19     Мій тато вважає, що я загалом поводжуся правильно.
Так   Ні      20     Я люблю розповіді про далеке минуле.
Так   Ні      21     Я із задоволенням граю у старі ігри.
Так   Ні      22     Коли я хочу щось зробити, але мені складно, я відмовляюсь від  займаюсь чимось іншим.
Так   Ні      23     Я люблю гуляти з друзями, а сам — ні.
Підбиття підсумків:
За кожну позитивну відповідь (обведене слово «Так») зараховується один бал, за обведене         слово «Ні» — 0 балів.
Увага. В пунктах 5,6,11,13,14,18,19,22,23, 24 оцінювання відбувається таким чином: замість  1 бала зараховують 0, а замість 0 балів — 1 бал. Це робиться тому, що у вказаних пунктах стверджується ознака, протилежна оціненій. Іншими словами, в цих пунктах за відповідь «Так» зараховується 0 балів, а за відповідь «Ні» — 1 бал.   
Схильність дитини до творчості виявляється через: розмаїття інтересів, пластичність розуму, зацікавленість, наполегливість. Нарешті, суттєве значення мають умови в сім'ї дитини.      
Проаналізуємо деякі з них.       
1.       Розмаїття інтересів
Підрахуємо загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 1,5,9,16,21. Кількість набраних балів відповідає ступеню вираження розмаїття інтересів дитини:     
І ступінь — 0— 1 бал (погано виражені);   
II ступінь — 2—3 бали (посередньо виражені); 
III ступінь — 4—5 балів (добре виражені).
2.Незалежність       
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді      впливу дитини в пунктах 2, 8, 11, 13, 19, 24. Кількість набраних балів відповідає вираженню незалежності дитини:        
І ступінь — О— 1 бал (погано виражена); 
II ступінь — 2—3 бали (посередньо виражена);
ІІІ ступінь — 4—5 балів (добре виражена).
3. Гнучкість, пристосування  
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 6, 7, 22. Кількість набраних балів відповідає ступеню вираження зацікавленості дитини:-
І ступінь — 0—1 бал (погано виражена);
11ступінь — 1 бали (посередньо виражена);
ІІІ ступінь — 3 бали (добре виражена).
4.Наполегливість
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 10,14,23. Кількість набраних балів відповідає ступеню вираження наполегливості дитини:
Іступінь — 0—1 бал (погано виражена);
Нступінь — 2 бали (посередньо виражена);
IIIступінь —3 бали (добре виражена).
5.Допитливість
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 4, 12, 18. Кількість набраних балів відповідає ступеню вираження допитливості дитини:
І ступінь —О—І бал (погано виражена);
ІІ  ступінь — 2 бали (посередньо виражена);
IIIступінь — 3 бали (добре виражена).
Відомості про сімейне оточення
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 3,15,17,20. Кількість набраних балів відповідає ступеню сприятливого сімейного оточення для розвитку творчих здібностей дитини:
І ступінь — 0—1 бал (погано виражена);
IIступінь — 2 — 3 бали (посередньовираже-на);
ІІІ  ступінь —4 бали (добре виражена).
Анкета для виявлення обдарованих дітей (вчителю)
Уважно прочитайте й позначте ті характеристики, які притаманні даній дитині:
1. Має великий обсяг інформації.
2. Багатий словниковий запас.
3. Перенесення засвоєного на новий матеріал.
4. Встановлення причинно-наслідкових зв'язків.
5. Уміння робити висновки.
6. Участь у розв'язуванні складних проблем.
7. Уміння вловлювати складні ідеї.
8. Чутливість до протиріч.
9. Використання альтернативних шляхів пошуку інформації.
10. Аналіз ситуації.
11. Уміння передбачити наслідки.
12. Уміння міркувати.
13. Використання ідей на практиці.
14. Здатність до перетворень.
15. Критичність мислення.
16. Швидкість мислення.
17. Багата уява.
18. Гнучкість мислення.
19. Здатність висловлювати оригінальні ідеї, винаходити щось нове.
20. Висока допитливість.

Тест «Не проґав вундеркінда!»
Кожна дитина має свої, лише їй притаманні риси, які розпізнають­ся в ранньому віці, тому обов'язок батьків — виявити та розвинути приховані здібності та задатки.
У цьому може допомогти такий тест.
1.   Ваша дитина навчилася рано, до шестирічного віку, читати:
самостійно — 7 балів;
за допомогою когось — 5 балів.
2.Читає багато книжок, причому досить швидко — 2 бали.
3.Сама або за допомогою когось зацікавилася словниками та енциклопедіями — 2 бали.
4.Легко навчилася читати, але відчуває труднощі під час читан­ня —1 бал.
5.Займається, зазвичай, за зачиненими дверима, а друзів має стар­ших за себе — 2 бали.
6.Розмовляє зі старшими на рівних — 2 бали.
7.Ставить багато різних каверзних запитань, інколи заганяючи дорослих у глухий кут — 2 бали.
8.Має готові відповіді навіть на несподівані запитання — 1 бал.
9.Іноді неуважна, але завжди вміє робити цікаві повідомлення (ска­жімо, після перегляду кінофільму, телепередачі чи спостереження за чим-небудь) — 2 бали.
10.Із задоволенням вступає в бесіду про навколишній світ, самостійно оцінює суспільні явища — 1 бал.
11.Одноманітні справи (миття посуду, легкі навчальні впра­ви, які не потребують особливих зусиль) викликають нудьгу —1 бал.
12.Чутлива до несправедливості, навіть якщо це не стосується її особисто — 2 бали.
13.Має багатий словниковий запас і вміло застосовує під час спілкування різні терміни — 2 бали.
14.Любить складні ігри (шахи тощо), які потребують кмітли­вості — 1 бал.
15.У ранньому віці цікавиться тим, що вивчають старшо­класники — 1 бал.
16.Любить різні заняття, причому хоче робити все самостійно —2 бали.
17.її цікавить Всесвіт, вона цікавиться питаннями світобу­дови й усім, що стосується давньої історії — 2 бали.
18.У школі навчається без особливих зусиль, швидко схоп­лює матеріал та має власну думку з багатьох питань — 2 бали.
19.Має розвинуте почуття сприймання музики, образотворчого мистецтва, навколишнього світу і в усьому знаходить гар­монію — 2 бали.
Чи є ваша дитина «вундеркіндом» залежить від того, скільки балів вона отримає під час підрахунку. Слід врахувати, що об'єк­тивність тестування залежить від чітких відповідей на запитання. Якщо ви набрали від 10 до 13 балів — це свідчить про те, що ваша дитина мас певні здібності, а тому вам слід потурбуватися про те, щоб організувати її навчання та спрямувати розвиток її здібностей у потрібне русло.

         Вищим рівнем прояву обдарованості є талант, а найвищим – геніальність.
         Однак, завжди необхідно пам’ятати, що проблема виявлення обдарованих дітей має яскраво виражений етичний аспект. Так, як мова йде про долю людини, то оцінка дитини як обдарованої чи ні не  може стати самоціллю. Нав’язування ярликів типу „обдарований” чи „посередній” неприпустиме, адже несе небезпеку негативного впливу на розвиток особистості дитини. Тому, до проблеми виявлення обдарованих дітей слід підходити дуже обережно і виважено.
 До навчання обдарованих дітей ставляться такі вимоги:
1.Вчити дітей вчитись самостійно.
2. Обдарованих дітей навчати по індивідуальних програмах.
3.Розвивати природні здібності дитини.
4.Сформувати продуктивне мислення.
5.Вчити застосовувати знання.
6. Вчити жити серед людей.
При роботі з обдарованими дітьми навчально–виховний процес повинен бути особистісно-орієнтований.
Наведемо пам’ятку вчителю щодо реалізації особистісно–орієнтованого підходу.
-           Особистісно-орієнтований підхід у навчанні і вихованні ґрунтується на сприйнятті індивідуальності, самоцінності дитини як носія суб’єктивного досвіду, який у нього складається з перших днів його життя. Учень має право на особистий шлях розвитку, вибір засобів навчальної діяльності у межах її цілей.
-           Вчитель, ставлячись до учня як до особистості, надає йому змогу саморозвиватись та самореалізовуватись, враховує його можливості, здібності, особливості. Взаємодія між ними має відбуватись на основі єдності позицій, бажань, а не вимушеного спілкування.
-           Завдання вчителя полягає, передусім, у тому, щоб максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців, щоб вони могли самі успішно впоратись з різноманітними навчально-виховними, а в подальшому – виробничими проблемами.
-           Особистість педагога — лише передумова формування вихованця. Трансляція його позитивних якостей відбувається лише тоді, коли він, встановлюючи зв’язки з дітьми, створює і збагачує їхній досвід емоційних переживань.
-           Якщо учитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде жодних підстав сприймати себе як особистість.
-           Щоб зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну участь у взаєминах з ним, навчитись відчувати до нього постійний інтерес.
-           Якщо учень не сприймає дій вчителя (способів впливу) щодо його, то це означає лише одне: ці дії не відповідають особистим особливостям учня.
-           Якщо необхідно висловити зауваження учневі, то зробити це слід дружелюбно і з повагою до нього. Несхвалення поведінкової ситуації учня втратить негативний ефект.
-           Якщо виник конфлікт з учнем, не треба шукати способів будь-як утвердити свою правоту. Слід віднаходити взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.
-           У батьках своїх учнів вчитель вбачає однодумців і спільників. Добитись професійного успіху він може лише узгоджуючи свої дії з їхніми.
Завдання , які добирає вчитель до уроку, повинні бути напрямлені на розвиток здібностей учнів. Широкі можливості дають також індивідуальні заняття, курси за вибором, гуртки. Сприяє розвитку творчих здібностей учнів початкових класів участь у предметних олімпіадах , Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах .

 Рекомендації батькам щодо розвитку обдарованої дитини 
(Девіда Льюїса)
«Немає людини, яка в належних умовах, за вмілого виховання не виявила б свого самобутнього, неповторного таланту» В.О. Сухомлинський
1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно, серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 
2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 
4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 
5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 
6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 
7. Намагайтесь показуйте дитині цікаві місця. 
8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 
9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 
10. Ніколи не карайте дитину приниженням. 
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами. 
12. Привчайте дитину самостійно мислити. 
13. Регулярно читайте дитині. 
14. Привчайте дитину до читання з дитинства. 
15. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 
16. Уважно ставтеся до потреб дитини. 
17. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 
18. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 
19. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 
20. Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 
21. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 
22. Дозволяйте гратися дитині з усяким мотлохом. 
23. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
24. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 
25. Розмовляйте з дитиною на різні теми, обговорюйте, давайте можливість висловлювати свою думку. 
26. Допомагайте дитині бути особистістю. 
27. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 
28. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 
29. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 
30. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.

Бібліотечний гурток "Книголюби"

Звіт роботи гуртка "Книголюби"

Книга – це віконце,через яке
дитина бачить світ самих себе.
Керівник: Пудова Надія Артемівна
Мета гуртка:
  Розкрити значення книги в житті людини, ознайомити з процесом її виготовлення,формувати читацький інтерес навчити «лікувати» книги, та бажання більше читати. Виховувати бережливе ставлення до книги.
Гурток відвідують 10 учнів 5 класу.
Він сприяє розвитку мислення, уміння чітко висловлювати свої думки бажанню більше читати.
Дітей сюди привело бажання читати, розширення світогляду, уміння відремонтувати книжку.
Заняття завжди починаємо з гри. Гуртківцям подобаються різноманітні завдання, практичні завдання.
Яке захоплення викликають улюблені з дитинства розфарбовки на домалювання; вправи на створення зображень певних частин. Такі ігри розвивають творчі здібності. Це ігри «Відгадай героя», «З якої це казки», «Домалюй».
Лише розвиваючи і удосконалюючи вміння логічно мислити та думати, дитина зможе досягти найвищих результатів.

Протягом 2014-2015 навчального року вихованці гуртка прослухали теоретичний курс "Нам ніяк без книги не можна", виконали практичні завдання, навчилися застосовувати набуті знання, вміння та навички.
 Крім теоретичних  занять гуртківці мали змогу: 
·        здійснити віртуальні подорожі до різних дитячих бібліотек України,
·        закріпити вміння інформаційного пошуку у мережі Інтернет.
·        брати участь у клубі веселих та начитаних,
·        змагатися у книжковому турнірі «Книжковий марафон».
·        Мандрувати на книгольоті.

Вихованці гуртка взяли активну участь у всіх заходах, що проходили під час Місячника шкільних бібліотек. Разом із бібліотекарем підготували і провели свято "Книжковий бал", а також виставку закладок « Майстри оригінального  дизайну».




Гуртківців дуже захоплює самим створювати лялькові вистави.

Вони часто виготовляють ляльки,шиють костюми,виготовляють деталі декорації і музичне оформлення в процесі створення  лялькових вистав. 
Школярі вчилися бережливого ставлення до книги, «лікувати» книги та бажання більше читати.
  За цей навчальний рік вони ознайомились з порядком використання дрібного та середнього ремонту книг.
   Навчились підклеювати форзаци, вклеювати відірвані сторінки, або сторінки які випадають, та виготовляти із картону та тканини нову обкладинку книг.
    Проводились бесіди: про гігієну читання; «Чистота – запорука здоров`я»; «Як побудована книга»; «Чому книги хворіють?»  та ін.
Подобається їм виготовляти книжки своїми руками.

Вся робота гуртка покликана сприяти вихованню різносторонньо розвинутої особистості, забезпеченню різноманітності змісту, освітнього процесу, вихованню в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання.

Конспекти занять гуртка "Книголюби"

«Періодичні видання для школярів»

Мета: Розширити знання дітей про дитячу періодичну пресу; активізувати інтерес до неї. Розвивати уміння самостійно читати дитячу періодику. Практично ознайомити з поняттями «число журналу», «рік видання», «примірник», «комплект». Розвивати навички читання, комунікативні здібності. Виховувати любов до рідного слова.
Обладнання: виставка дитячих журналів «Барвінок», «Пізнайко», «Веселі картинки», «Соняшник», «Малятко», «Яблунька», «Стежка», «Дивосвіт»; газет «Новачок», «Казковий вечір» та ін.
Хід заняття
1. Робота з виставкою журналів.
-       Назвіть журнали, які є на виставці.
-       Які з них ви читали?
-       Які журнали є вдома?
-       Які журнали брали в бібліотеці?
-       Який із журналів призначений для ваших маленьких братиків і сестричок?
-       Про що говорить обкладинка журналу?
(учень розповідає)
2.Бібліотекар. А зараз поговоримо про журнали. Перший журнал вийшов в 1665 р. у Франції, в тому ж році – в Англії. В 1772 році – вийшов додаток до газети «Санкт-Петербургские ведомости». А в 1785 році з’явився дитячий журнал «Детское чтение для сердца и разума». В 1861 році став виходити журнал «Вокруг света», а після революції 1905 р. з’явився журнал «Тропинка», головним редактором якого була жінка під псевдонімом Allegro (що в перекладі – блискучий папір).
3. Робота в групах. (Практична робота)
Зараз виконаємо невеличке завдання, кожна група отримає журнали. Завдання: коротко розповісти про що розповідає кожен журнал.
1 група – журнал «Барвінок»
2 група – журнал «Пізнайко»
3 група – журнал «Яблунька»
4 група – «Веселі картинки», «Весела перерва»
Кожна група опрацьовує і розповідає чим цікавий кожен журнал, які в ньому є рубрики, для якого віку розрахований, коли виходить.
Бібліотекар доповнює відповіді дітей, звертає увагу на, що обкладинка містить № журналу, місяць, рік видання, з якого часу видається (Діти відшукують самі ці дані і повідомлять отримані відомості).
1 група
Зустріч з журналом «Барвінок». Інсценізація. Кожна група може у діалозі представити розповідь про свій журнал, найцікавіше зачитують уривками. 
П А М ′ Я Т К А
1.        Журнал починай читати з обкладинки, на ній виділяють усі написи.
2.        Зверни увагу на номер журналу. Рік видання, хто і де видає журнал.
3.        Прочитай для кого призначений журнал.
4.        Потім розглядай кожну сторінку, прочитуй її до кінця.
5.        Якщо зустрів незнайомі слова, звернись до словників, енциклопедій, довідників.
6.        Про прочитане розповідай своїм друзям, обмінюйсь думками з ними.
7.        Подумай, як і де ти можеш використати знання, одержані з журналу.

4. Гра «Бібліотекар». Складання (колективно) каталожної картки.
Щоб швидко віднайти матеріал журналу, який запам’ятався, сподобався, необхідний, складемо каталожну картку, як це роблять бібліотекарі.

Автор.
Назва твору (матеріалу).
Назва журналу.
Рік видання.
Номер сторінки.
Бібліотекар. Кожен день, в будь-яку погоду, в усі будинки приходять свіжі газети. З них ми дізнаємось про новини та події, які відбулися в різних країнах. Де знайшли залізну руду, де побудували завод, які відкриття зробили вчені, яких рекордів досягли спортсмени, як народи всієї Земної кулі борються за мир в усьому мирі. Разом з газетами та журналами до нас в будинок приходять незвичайні люди: поети, композитори, вчені, винахідники, мандрівники, політичні діячі та інші. Звідкіля газета так швидко взнає новини? Скажіть будь ласка!
(Діти відповідають)
Довідкове бюро
  Газета – періодичне, переважно щоденне видання друку, яке містить різноманітні матеріали про поточні події. Газета містить також літературні твори, ілюстрації, фотографії та рекламу.
  Газети бувають: державні, обласні, районні, низові (газети установ, учбових закладів, наприклад,
 Групова робота.
1 група «Новачок»
2 група «Казковий вечір»
3 група готує розповідь про інші газети для дітей з каталогу газет та журналів, які виходять в Україні.
5.Практична робота.
  Діти розглядають газети, звертають увагу на № газет, рік видання, ким видається газета, які рубрики включає в себе, як оформлена.
  Бібліотекар доповнює відповіді дітей.                                                                                                                    

П А М ′ Я Т К А
Як читати газети
Читай газету кожен день. Газета допоможе тобі дізнатися про найважливіші події, що відбуваються в світі, про життя і справи твоїх ровесників, які живуть у нашій країні і за рубежем.
Починай читання газети з перегляду заголовків усіх статей. Це допоможе тобі вибрати потрібний важливий і цікавий для тебе матеріал.
Читай кожну статтю уважно, визначаючи, що головне в ній і чому вона вчить.
Звертай увагу на незрозумілі слова. Їх пояснення знайдеш у словнику.
Візьми книгу про те, що особливо зацікавило тебе при читанні газети.

 6. Закріплення вивченого матеріалу.
 Гра «Краща газета»
  Діти діляться на 3 команди.
  Кожній команді дається аркуш паперу, фломастери, олівці, лінійки, вирізані малюнки. Завдання скласти першу сторінку газети. Описати сьогоднішнє заняття. Виграє та команда, що краще виконала завдання, краще складе рекламу про свою газету. (Діти складають реклами про свої газети).

Підсумок заняття .
-       І так, ми з вами ознайомились з періодичними виданнями для дітей.
7.Зараз перевіримо як працювали .
              
  В І К Т О Р И Н А
1.       Що таке періодичні видання?
2.       Чому вони називаються періодичними?
3.       Що таке рубрика?
4.       Які дитячі газети знаєте?
5.       Що означає слово газета?
6.       Які дитячі журнали знаєте?
7.       Який журнал про природу? («Яблунька»)
8.       Яка різниця між газетою і журналом?
9.       Як називається наша міська газета?
10.   Які ще газети випускаються в м.Бобринець?
Бібліотекар.
-       Отже, якщо ви, діти, будете читати журнали і газети, то будете знати про всі події, що відбуваються в нашій країні, то вони відкриють для вас скарби знань, умінь, доброти, радості.

 8 .Підготувати до наступного заняття:
  За допомогою періодичних видань знайти для  оформлення журналу-книжечки.
1 група – про рослинний і тваринний світ нашого міста.
2 група – про видатних людей нашого міста (співаки, поети, танцюристи, підприємці).
3 група – про підприємства нашого міста, скласти рекламу про їх продукцію.

 Світ професій. Виготовлення дитячої книги.

Мета: Поглибити уявлення про різноманітність професій, про важливість і           значення кожної з них; розширити знання про професії людей, що створюють
Книги; розвивати винахідливість, виховувати повагу до людей праці, бережне ставлення до книги.
Обладнання: макет будинку, матеріал для виготовлення книжок
                                                       Хід заняття
І Організаційний момент.
ІІ Бібліотекар.
Ви до цього часу багато чули про професії, зустрічалися з людьми багатьох професій.
Першою це була професія наших батьків.
-         Де і ким працюють батьки?
-         Хто відвідував місце роботи батьків?
-         Хто хоче обрати їх професію?
-          
2.Звернути увагу на поличку в бібліотеці «Твоя майбутня професія»

3. Гра «Відгадай професію»

Один учень відгадує до якої професії відносяться дані предмети, а всі інші
Рухами йому підказують.
Предмети (книга, пензлик, ручка)
-         Ми сьогодні згадаємо людей, які створили книгу.
-         Діти перераховують їх і пишуть це на папірцях та прикріплюють до макета будинку.
(Взяти книжки та дізнатися де написано про них)
4. Робота з книжкою «Історія створення дитячої книги».

ІІІ. Практична робота.
Створення книжечок своїми руками.

ІV. Підсумок заняття.
-         Чи важко було це робити?
-         Отже цю роботу треба цінувати і бережно ставитися до книжки.

Конкурс "Найкращий читач року"

Результати конкурсу в 2016/2017 н.р. (районний етап)
Калашнікова Анастасія - І місце
Купчишина Дар'я - ІІІ місце.








Проектна робота

Буктрейлер на книгу "Війна, що змінила Рондо"

Роботу виконав учень 7-Б класу Братко Анатолій 


Буктрейлер учениці 10 класу Кутровської Яни

Буктрейлер учениці 10 класу Рибачук Маргарити

Буктрейлер учнів 10 класу Рибачук Маргарити та Рибачука Іллі


Бібліотечний проект "Подорож до Європи"



Електронний читацький щоденник учениці 6-В класу

«Книгоманія – 2020»
«Дивною і ненатуральною здається людина, яка існує без книги», — стверджував Тарас Шевченко. Цієї ж думки дотримуються учні нашої школи, які 05 березня 2020 року взяли участь у ІІ (міському) етапі Всеукраїнського конкурсу дитячого читання «Книгоманія – 2020».
   Єрмоленко Денис, Фіщук Анастасія, Стоян Дарія та Драченко Олександра добре підготувалися до конкурсних випробувань під чітким керівництвом завідувачки шкільної бібліотеки Пудової Надії Артемівни.
   Діти презентували оригінальні читацькі щоденники, представили відгуки на улюблену книгу, дали відповіді на питання вікторини та тестові завдання, а до цього ж — зняли відеоролики, мета яких активізувати читацькі інтереси своїх однолітків та друзів.
   Усі три призові місця посіли учні нашого закладу, а представляти ОТГ на ІІІ (обласному) етапі в м. Кропивницький буде учениця 7-Б класу Фіщук Анастасія.
   Дякуємо учням та їх наставнику, бажаємо перемоги в майбутньому випробуванні!








Посилання на сторінки Instagram:





Враження від книг переможців конкурсу
Фіщук Анастасія


Єрмоленко Денис


Драченко Олександра




Стоян Анастатсія


                          Проєкт «Історія України з гаманця»

А ви знали, що зображення на грошах багато чого можуть розповісти про історію України? Учні плідно попрацювали та представили результати своїх досліджень у вигляді інтерактивної виставки. 

Щоб відшукати відповідність історичної постаті та архітектурної споруди, що на грошах, потрібно покрутити кожен куб. За правильну відповідь читачі одержують приз - шоколадну монетку. Розглянувши інфографіку, можна дізнатися багато цікавого про памятники, що на купюрах. А в мішку зібрані монети, що є в обігу.







Комментариев нет:

Отправить комментарий