Масові заходи


Сценарій літературного ранку "Книжкова кавярня"
      Вед.1 Д 
Книжкова кавярня
      Вед.1 Дорогі друзі ! Ми запрошуємо вас до кав’ярні незвичайної, а          
 книжкової. 
     Вед.2 Вона носить назву «Книжкова смакота». 
     Вед.3 Якщо ви таки наважитеся зайти, то ваш світ зміниться. 
     Вед.4 Отже, доторкніться до клямки і легенько - легенько 
штовхніть  двері.          
     Вед.1  Чуєте, як теленькає дзвоник на дверях. 
Він запрошує вас в гості. 
                                  (Танець з дзвіночками)
    Вед.2 Книжкова кав’ярня радо вітає шанувальників її
 Мудрої Величності –  книги.
    Вед.3 Звісно, у всіх присутніх різний читацький досвід, 
різне коло читацьких інтересів, але всіх нас об’єднує любов до книги. 
   Вед.4 Ми, офіціанти, запропонуємо вам бібліоменю, де є книги на будь-який смак:
 від класичних книжкових страв до самих смачних і вишуканих. 

І (Звук дзвіночка)
    Вед. А ось і перший відвідувач. 

    Читач1.  Чи я сюди потрапила, бо солодших книжок за пригодницькі для мене не існує. 
    Вед. Так, саме тут ви їх і знайдете.
            Проходьте до столика під назвою «Солодкі пригоди" і ознайомтесь з       бібліоменю. (Знайомить з книжками).
    Читач1. Я зупинюся на цій. ( М.Носов «Пригоди Незнайки»
             (Вибігах Незнайко)
    Незн.  Ой, насилу врятувався! 
   Вед.  А чого це ти так репетував?
   Незн.  То я від злодія втікав.
   Вед.   Від якого злодія?
   Незн.  Від звичайнісінького. Який хотів украсти у мене капелюха.
   Вед.   Твій капелюх. А навіщо він йому?
   Незн.  Як навіщо? Ви хіба не знаєте ?
            Чим більший капелюх, тим розумніша голова.
            А у вашій  кав’ярні якраз розумні люди і збираються.
            То ж я сюди і поспішав.
   Вед.  Ой, Незнайку, не сміши.
           Та ти ж нічого не знаєш
           Ти  зовсім книжок не читаєш.
   Незн.  Я всі  на світі книжки давним – давно перечитав.
             Ось послухайте
   Хто придумав, що Незнайко
                                            Не читає зовсім книг?
Це неправда, так і знайте:
                                            Жить не можу я без них.
                                            Я читаю без зупинки
                                            П’єси, вірші та казки.
Від картинки до картинки.
                                            Ну, а потім навпаки.
                                           Я про дідуся Мазая
                                            Пам’ятаю назубок
                                           Він, заходячи в трамваї
                                           Забував купить квиток.
                                          Д’Артаньян ганяв ворону
                                           Колобок спав у норі
                                          І збирали шампіньйони
                                          Тридцять три богатирі
                                          Бармалей спіймав дельфіна,
                                          Чорномор замерз в снігу,
                                          А крилатий Буратіно
                                          Покохав Бабу Ягу.
      Незн. Ось що я знаю!
     Вед.  Ну й Незнайко! Ну й насмішив! Ти ж усе переплутав.
         Заходь до нашої книжкової кав’ярні. Поспілкуйся з любителями пригодницьких оповідань.
       Читач1. А ми тобі дамо ось таку пораду.
                           (Пісня про Незнайка)

                         Букфреш

                                   ІІ (Звук дзвіночка)
    Читач2.  Мені відомо, що у вашій кав’ярні готують чудове асорті довідкової     літератури.
   Вед.   Давай підійдемо до цього столика і познайомимося з бібліоменю.
          Тут є різноманітні довідники, а скільки словників: (і тлумачний, і орфографічний, антонімів, синонімів,іншомовних слів.)
          -А вас який цікавить? 
   Читач2. Я в майбутньому буду програмістом. 
Тому мене цікавить  словник електронних видань.
      Вед. У нас, нажаль, такого нема.
                Але ми зараз по скайпу зв’яжемося з королівством словників і задовольнимо ваше бажання.
     Вед. Ваша величносте !
           Запрошуємо вас до книжкової кав’ярні  Бобринецької ЗШ №5.
   Король       Я запрошення одержав
                     Їхав довго, поспішав,
                     Щоб в кав’ярні побувати
                     Й читачів всіх привітати.
    Принцеса  Ваша Величносте! 
                    Я вже тут
                    У кав’ярні тебе ждуть.
                    Короля ж нема в строю
                    Дай тебе я запрошу.
               (Принцеса і король під музику обходять коло)
                                (Танець Трубадура)
   Король      У моїй  чарівній скрині
                    Є  сюрприз для читачів
                   Я привіз всім подарунки
                    Вже не сила мені ждати
                   Бо люблю їх дарувати.
               ( Музика «Сюрприз, сюрприз)
  Принцеса    ( Плескає в долоні)
                   Як я люблю сюрпризи!
                   Шляпки, бантики, духи,
                  Черевики, сукні, муфти…
         (Зупиняється)
   Король  (Махає на неї руками)
           Що ти! Що ти! До кав’ярні
           Запросили друзі нас.
           Не для пустощів та сміху -
            Вшанувати Мудру книгу!
          І дарунки незвичайні
           Я приніс у скриньці вам.
          Це чарівні словники,
          Дуже гарні словники,
            Так потрібні школярам.
   Вед.  Прийміть з рук самого короля таку потрібну вам книгу.
                        Дегустація літературних новинок
   Господиня. Як господиня цього закладу я пропоную дегустацію літературних новинок.
   Це книжки на різний смак.
   Від звичайного вгамування книжкового голоду до гурманства.
   Від найпростіших книжкових страв на зразок фас - фуду, до найсмачніших і вишуканих книжкових делікатесів.

   Господиня.  
 ( Прошу представити літературні новинки для дегустації)

  (Дівчина в українському костюмі вивозить книжки для дегустації)

   Дівчина. 
Ці книжки познайомлять читачів з історією України,     
                   символікою,природними багатствами, культурою. 

   - Книжка Алли Сокіл «Моя Україна» збагатить ваші знання про нашу        державу.

   - Не може залишити байдужими видання Володимира Потоцького «500                 найцікавіших питань та відповідей про Україну».
  Інформаційні статті вдало доповнено яскравими ілюстраціями.

  - Увагу читачів привертають яскраві сторінки книги Олександра Сташука
  «Я громадянин України»

  - Дмитро Степовик знайомить із скарбами України, а саме відомими  скульпторами

    Дівчина. Читайте ці книжки. Більше дізнавайтеся про Україну.
        Будьте  патріотами своєї держави. Любіть Україну як люблю її я.
             Пісня про Україну

                                                     ІІІ  Звук дзвіночка
    Вед. О самі пані Флора і Фауна до нас завітали .
        Розміщуйтесь за столиком «Природничий коктейль»
       Бібліоменю пропонує широкий асортимент енциклопедій про природу,
       книги про тварин, рослини, явища природи. 
       Ф. і Ф.Ми хочемо дізнатися як обізнані школярі з цієї теми і звернутися до них.
     Флора.              Я - Флора .
                               Опікуюся світом рослин.
                                Звертаюся до вас.
                                Поспішайте любі діти,
                                Прочитайте про ці квіти.
                                Ви побачите в саду:
                                Мак, ромашки, резеду.
                                І васильки й нагідки
                                Ще й калинові квітки.
                                Та кульбаба на горбі.
                               Книжку вибери собі.

    Фауна.               Я Фауна.  
                                Цариця тваринного світу.
                               Всім я хочу нагадати
                               Буде той лише щасливий,
                               Хто з метеликом в союзі,
                               З тою бджілкою, що в лузі.
                              Не образить, не зашкодить,
                               Другом у природу входить.
                               Ці слова запам’ятайте
                              Та про це книжки читайте.
                                (Звучить музика. )
                    Танець Флора, Фауна, метелик, бджілка, квіти

                              Літературна кухня

   Господиня. В нашій кав’ярні плідно працює літературна кухня. Тут можна           
1.    Баба   Ви всі мене впізнали?  
    Я поділюся з вами рецептом як спекти смачний, рум’яний колобок
    Спершу я по засіку помела, додала яєць, сметанки, замісила тісто і спекла колобок.Про його мандри прочитайте в ось цій книжці. 

2.      Дід А я люблю вирощувати цілющу ріпку.
  Спочатку посаджу її, ретельно поливаю, обкопую, доглядаю.
  А потім ми дружною родиною її рвемо і готуємо смачні страви.
  А хто мені в цьому допомагав прочитайте цю казку.  


             3. Лисичка А такої господині годі й шукати. Як я вже зварила Журавликові кашку, і молочка туди налила і маслом помазала.
     А чому Журавлик пішов голодний написано ось тут.

           4. Ведмідь. Смачнішої страви як млинці з медом ви не куштували. Медок корисний і липовий і гречаний.
      Казка «Ведмідь і лисиця» вчить як не потрапити з медком в халепу. 

            5.Баба  Яга.  Таких напоїв як готую я ви ще, мабуть, не вживали. Вони мають    чудовий смак, приємний запах.
   Для кого я їх готувала прочитаєте в цій казці
     
   Господиня. Я думаю, що всі встигли записати наші рецепти.
          
                                      ІV  Звук дзвіночка
    Читач3  А у мене є бажання скуштувати казкові ласощі. 
    Вед.  Вони у нас у великому асортименті і на будь який смак.
           Ось вам бібліоменю. 
   Читач 3 Коли я піднімався східцями вашої кав’ярні, то знайшов ось цей черевичок. Можливо якась казкова принцеса його загубила і сумує з цього приводу.
    Вед. До книжкової  кав’ярні часто заходять герої казок попити кави, поспілкуватися.
    Читач3 Зараз ми приміряємо чий це черевичок. (Починає міряти)
        (Заходить Попелюшка читає вивіску «Книжкова кав’ярня»)
     Попелюшка  Це мій черевичок. А я ніяка не казкова принцеса, а звичайна дівчина. Ще в дитинстві мені бабуся читала казку про Попелюшку.
      А коли я виросла так хотіла як і вона потрапити на справжній бал.
     Але, нажаль, я не читала цієї книжки. Може там написано про це.
     Я і бальну сукню вдягла як у Попелюшки і черевички золоті.
    Мені порадили зайти до вас де є всі казки. 
    Вед. Ось ця книжка. Її написав Шарль Перро
    Попелюшка (Притискає книжку і радісно говорить : «Тепер і моя мрія здійсниться») 
                            Пісня «Попелюшка»

                                 Підсумок
     Всі столики заповнені, всі рецепти роздані. Кожний знайшов собі літературу до вподоби.
    І ось я, як господиня цього закладу повідомляю,що кав’ярня зачиняється і я
   складаю свої повноваження.
   А хто не встиг собі щось замовити, то я як бібліотекар чекаю вас у нашій шкільній бібліотеці з 8 години до 16 .
   Та знайомтесь з новинками літератури на шкільному сайті.

         Танець «Бібліотечний реп»                               

                                 Незнайко

1.Знов хлопчика Незнайка, і можливо він,

Він знав де є Ямайка і чужих країн,

Він знав, та непогані віршики писав,

І коли був настрій гарний їх наспівував.



Приспів:

Туру-ту-турурум, Туру-ту-турурум,
Туру-ту-турурум, турунум, турурум,
Туру-ту-турурум, Туру-ту-турурум,
Туру-ту-турурум, турунум, тутум.

2.А й ще Незнайка зорі й місяць малював,
Щоб небу як по морю, через рідний край,
У якому народився, а сьогодні жив ,
Місяць низько нахилився, в гості запросив.

Приспів:

3.А Незнайка і не знав йому як поступить,
Хоч зорі чарували і небес блакить,
Він сказав: «Я завітаю в небо, честь даю,
Тільки пісню доспіваю кращу я свою.»

Приспів:/2 рази
       Метелики і квіти
Всміхнулось ясне сонечко,
Всі квіти на виду,
Я глянула в віконечко:
Метелики в саду.
Весна пахучим келихом
Збирає медоцвіт.
І я лечу метеликом
За вами, любі, в світ.

Приспів:
Метелики, метелики -  |
Улюбленці мої.        |
Злітайтеся, веселики, |
Де спів і солов'ї.    | (2)

Я граюся у скверику,
Танцюю до схочу,
Привабливим метеликом,
Як сонечко лечу.
Трава шовками стелиться,
А квіти роси п'ють.
Прийміть мене, мелетики,
Також в свою сім'ю.
Приспів.


     













Сценарій народознавчої зустрічі "Україна - мила сторона"


1.   Добрий день, бабусю, дорога моя!
Це для тебе сонечко лагідно сія…
І ласкою повняться рученьки твої,
Я люблю твій голос – теплий, дорогий.

2. В нім землі моєї срібні голоси
Дружби і любові, добра і крави
Назбираю в лісі квітів сон-трави,
Дорога бабусю, літ до 100 живи,
У моєму серці – слід твоїх пісень
І кажу: «Добридень! Добрий тобі тобі день!»

Вч. І справді, ви тільки вслухайтеся: «Бабусенька! Бабуня-солодуня!» Які ніжні ці слова! А чому?

1.   А тому, що бабуся – це мамина або татова мама, отже вона прожила на світі удвічі більше, як наші тато чи мама.
2.   Бачила у житті удвоє  більше. І ми, мабуть, удвоє дорожчі для неї, бо ми – дитина її дитини.
3.   Бо ми – її онучатко, дівчатко чи хлоп’ятко.
4.   Бо ми – її пташенятко, ластів’яткочи козенятко.
Вч. Так, діти, все це правда. А дбає про вас бабуся тому, що ви – її дитиночка-кровиночка. Правду кажуть у народі: «Діти – це діти, а справжні діти – це онуки».
    І ось сьогодні на свято до своїх онучат білими невтомними голубками злетілися ваші бабусі. А не всі ж вони живуть у нашому містечку. Бабуся завжди рада зустрічати свою родину у своїй домівці.
    А ось дівчатка визвалися порядкувати у бабусиній світлиці.
1. Я залюбки випрасую всі її рушники, сорочки, скатертини. У бабусі така незвичайна праска. Але мені зовсім не важко нею працювати.
2. Поки нема бабусі, я напряду для неї чимало ниток, щоб їй вистачило наткати багато полотна.
3. А ті нитки я змотаю у клубки. Колесо швидко крутиться і мені так подобається перемотувати нитки.
4. Уже світлиця прибрана, кругом чисто, все складено на свої місця. Це взуття, мабуть, було у неї святкове (приміряє взуття). Як легко у них танцювати.
5. А йдіть-но, дівчатка, сюди. Погляньте, що це у світлиці стоїть. (несуть скриню). Та це ж скриня.
Всі. Ой, скільки тут всього.
Вч. А чи знаєте ви, що таке скриня? Колись, діти, у кожній хаті була скриня. І в цих скринях мами ваших бабусь, бабусі ваших бабусь зберігали все найдорожче, найрідніше їхньому серцю, а що саме, ми зараз подивимось. (Вчитель відкриває скриню).
Усі. Рушник. (Слайд 2)
Вч. Так, діти, це рушник. Оздоблений квітами, зірками, пташками. Скільки він промовляє серцю кожного з нас. А що ви знаєте про рушник?
1.   Від сивої давнини, і до наших днів, у радості і горі рушник – невід’ємна частина нашого побуту, його можна порівняти з піснею.
2.   Без рушника, як і без пісні неможливе народження, одруження, зустріч гостей.
3.   Після закінчення жнив хліборобів зустрічають з хлібом-сіллю на рушникові. (Підносять каравай)
Вч. Молодці. Ви багато знаєте про рушник. І яку треба виконати роботу, щоб його створити.
   І зараз дівчатка покажуть вам, як вишивають рушник.
Пісня-гра «Вишивання рушника»

Взяли нитки ми та голку
Ршник вишиваємо,
І барвисту пісеньку
Весело співаємо.
П-в
Смужечка до смужечки
Малюнок до малюнку.
Подивись на рушничку
Еселі візерунки.

Взяли нитки ми та голку
Квіти вишиваємо,
І барвисту пісеньку
Весело співаємо
П-в

Взяли нитки ми та голку
Листя вишиваємо
І барвисту пісеньку
Весело співаємо.
П-в

Взяли нитки ми та голку
Птахів вишиваємо
І барвисту пісеньку
Весело співаємо
П-в

Взяли нитки ми та голку
Рушник вишиваємо
І наших бабусь
На святі вітаємо.
Вч. Заглянемо до нашої скрині. А ось подивіться. Це сорочка. (Слайд 3)
А що ви знаєте про сорочку?
1. Довгими зимовими вечорами вишивали дівчата не тільки рушники, а й сорочки.
2. Сорочки вишивали і матері своїм синам, а коли син вирушав у далеку дорогу, то сорочка служила йому оберегом.
Вч. І на де-кому із вас вишиті сорочки, а хто їх вам вишивав?
(Вчитель виймає їз скрині віночок)
Вч.  А що це в мене?
-         Віночок.
Вч. А які бувають віночки?
1.   Вінок – це символ добра і надії.
2.   Віночок – це сплетене коло  з квітів, листя, гілок.
3.   Є вінок лавровий (Слайд 4), його одягають на голову переможцям.
Вч. Є весільний вінок, український вінок (Слайд 5)
1.   А мені бабуся розповідала, що дівочий вінок має бути з живих квітів. Усі вони мають цілющі властивості.

(Пісня «Ти пливи, пливи, віночку»)
Вч. А ще в нашій скрині зберігається пучок ось цих червоних ягідок. Це – калина.
1.   Так, це калина, ще один символ України. А окрім того це цілюща рослина. Про неї складають легенд, заспівано багато пісень.
(Пісня «Ой, є в лісі калина»)
Вч. А ще вам діти розкажуть, що там ще зберігається.
1.   А ще в нашій скрині є барвінок – це символ хлпця, символ крави. Барвінок – рослина добра.
2.   Пучечки барвінку вішають над дверима і вікнами, щоб злих духів не пускати у дім.
3.   А цей пучок колосків називають дідухом. (Слайд 7). На святий вечір його виймали зі скрині і ставили на стіл, за яким вечеряли.
(Вчитель виймає пучок верби)
Вч. А що це за прутики. Це вербові прутики. Їх освячують у церкві у Вербну Неділю і зберігають у хаті, як оберіг, від грому.
Вч. А я ще знаю, що їх Святий Миколай приносить і кладе під подушку неслухняним дітям.
-         Діти, а ви буває, що не слухаєтесь свою бабусю, маму, тата, дідуся.
-         Так.
-         А осб хлопці підслухали розмову своїх бабусь, котрі бідкалися на своїх онуків. Одні не хотіли їсти, інші ліжко застелити, ті – допомагати бабусі.
-         І так жартують наші хлопці із частушками.
Я підніс бабусі сумку
І дістав жувальну гумку.
А як сіли у маршрутку
Праліпив бабці на куртку.

Олег бабусі помагав
Всі гриби в гаю зібрав.
А грибочки ті грибки
У біленькі крапочки.

Якось стаса попросили
Полісти швидко на чердак.
Вибачатье, баба Таміла,
Я вам зовсім не батрак.

Бабусі пироги я пік
В тісті кухня і наш кіт,
Гусак, собака і ворота,
Бабусині новенькі боти.

Для бабусеньки ретельно
Я дарунок готував.
З тюлі нової, що в спальні
Квіти всі повирізав.
Вч. Ми вдячні нашим бабусям, що вони зберегли ці скарби для нас. А ще за те, що вони у нас є.
1.   Я своїй бабусі пісню заспівю
Вона для мене – сонечко й краса,
Подібної до неї я не знаю,
Коли б зшукав всю землю й небеса.


2.   Моя бабуся, гарна й мила
Вона – найкраща від усіх людей
І хоч вона вже трохи посивіла,
Але так щиро любить нас – дітей.

3.   Свою бабусю знаю
Я з давніх-даніх пір,
Її обличчя любе,
Її ласкавий зір.
Замислиться бабуся
Зажуриться на мить
І знов, дивись, сміється,
Ласкаво гомонить.

4.   Я слухаю бабусю
І вся, мов уві сні
Розуні, ніжні руки
Умілі та міцні.

Вч. Коли ми були маленькі, бабусі, колихаючи нас, співали нам колискови. А сьогодні ми заспіваєм її нашим бабусям.
(Колискова «Тихо-тихо спить бабуся»)
Вч.  Сивина. Одним бабусям вона припорошила скроні, іншим зовсім вибілила коси. І кожна сива волосинка говорить про те, що не завжди їх слухалися їхні онучата. І боліло у бабусі сеце за нас, за наших мам і тат і волосинки сивіли.
1.   Дай, бабусю, поцілую
Сивину твого волосся.
Теплим диханням зігрію
Снігом вибілені коси.
Може, і на низ розтане
Лоскотливий іній срібний,
мов химерні візерунки
На замерздій з ночі шибі.

Вч.  Свято наше закінчується, але не закриється ніколи бабусина скриня,
(Слайд 8) з якої ми постійно будемо чекати мудрість, любов до рідної демлі, до свого народу.







Бенефіс книги О.Дубчак «Перемагаємо українською»
(До Міжнародного дня рідної мови)

Міжнародний день рідної мови відзначають 21 лютого. Традиційно у школі відбулася низка заходів.
Ще зранку біля бібліотеки панувала особлива атмосфера. Школярі активно брали участь у Бенефісі книги О.Дубчак «Перемагаємо українською» . Всі розділи цього дійства - «Про кохання українською», «Словник перемоги», «Цікаві факти про українську мову» - були по-своєму цікаві. Особливо багато учнів зібралося біля інтерактивної гри «Що ти знаєш про українську мову», де за допомогою гумки робили свій вибір.
Цікаво пройшла акція «Мовний патруль», де учениці 5 класу, одягнені у спеціальний одяг, кожну перерву нотували ті слова-суржики, від яких школярі хотіли позбутися у своїй мові.










 Національний тиждень читання 2023

#тижденьчитання2023

#бутисвоїми

Бібліотека КЗ «Бобринецький ліцей №1», що в корпусі№2 активно долучилася до Національного тижня читання під гаслом «Бути своїми». Щоб підтримати ініціативу спрямовану на розвиток читацької культури, протягом тижня бібліотекар Надія Пудова проводила різноманітні заходи покликані популяризувати книги та читання.

Адвент календар у вигляді ялинки знайомив ліцеїстів з планом роботи на тиждень. Всі бажаючі активно долучилися до виконання завдань.

Розпочали тиждень читанням в палатці. Школярів зацікавила незвична локація для читання. Продовжили його любителі розігрувати прочитані книжки. Вони використовували пальчиковий та ляльковий театр. Незвичайним став день 6 грудня. Він був розпочатий з книжкової виставки «Розкажу Миколаю, про що я читаю». Найактивніші читачі, за результатами аналізу читацьких формулярів, демонстрували Святому Миколаю улюблену книжку та розповідали про свої читацькі уподобання. Четвер став справжнім святом читання. Цікаво пройшов «Парад літературних героїв». Кожний учасник рекламував книгу про свій персонаж. Пройшов захід в укритті, але це не завадило насолодитися справжнім книголюбам. А ще ми протягом тижня «лікували» книжки, перевтілювалися в смішних персонажів та надарували аж 34 книжки та поповнили фонд бібліотеки.

Всі намагалися бути своїми серед читачів та героїв книги.










1 комментарий: